عنوان Halo: The Master Chief Collection در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد و اعلام شد که این بازی تمامی دیگر نسخه های Halo را در خود جای داده است. در این بین ممکن است طرفداران Halo: Reach و Halo 3: ODST از این بازی به دلیل عدم حضور این دو عنوان ناامید شده باشند اما دلایلی پشت این کار بوده است.در مصاحبه ای که در طی E3 2014 از رئیس ۳۴۳ Industries یعنی Frank O’Connor انجام شد، ایشان اظهار داشتند که این عنوان بر روی داستان Master Chief تمرکز دارد:
در واقع، قصد اصلی ما نمایش داستانی حماسه Master Chief بود و قصد داشتیم داستان را به طور کامل در یک بازی منتشر کنیم. در این بین می بایست برخی عناوین که زیاد مربوط به داستان نبودند حذف می شدند تا جا برای داستان اصلی باز بماند. ODST یک داستان جانبی بود و همچنین Reach نیز به عنوان مقدمه عنوانی تلقی می شد. ما تصمیم گرفتیم این دو را از بازی حذف کنیم چرا که بود و نبود آن ها تفاوتی در داستان نداشت و در واقع این دو عنوان مربوط به داستان نبودند.